Szkolenia Treningi Coaching Rozwój
1.Indywidulane konsultacje oraz wsparcie rozwojowe dla menadżerów i właścicieli firm:
coaching menadżerski, mentoring, trening menadżerski. Wspieram menadżerów w ich codziennej pracy, wyposażam w narzędzia do skutecznego zarządzania oraz pomagam im rozwinąć się w roli liderów i przywódców. Rekomenduję zarządzanie relacyjne, organiczne, w nurcie sytuacyjnym.
2. Dla firm, które chciałyby zwiększyść motywację, zaangażowanie i efektywność w pracy zespołowej polecam szczególnie:
Mentor-Coaching Zespołowy – kilkudniowy program rozwoju silnych zespołów:
"Silny, mocny zespół, czyli efekt synergii w praktyce": Pracuję autorską, bardzo skuteczną metodą budowania i rozwijania zespołu – sprawdzona w wielu zespołach, z różnych branż. Coaching zespołowy według mojej metody, pozwala bardzo mocno zintegrować zespół, oczyścić relacje z wszelkich niejasności i „kwachów", powoduje, że współpraca między członkami zespołu wchodzi na dużo wyższy poziom – także w zespołach, które do tej pory dobrze ze sobą współpracowały. Nowa jakość, standardy, nowa energia, motywacja, atmosfera, kreatywność i wiele innych korzyści zostaje uwolnionych w ponadprzeciętny sposób. Hasło „synergia zespołu" nabiera realnego wymiaru. Inwestycja, która zawsze się zwraca.
3. NOWOŚĆ! Rewelacyjne narzędzie psychometryczne, rozbudowany kwestionariusz analizy osobowości i kompetencji społecznych. Dowiesz się dokładnie, jakich masz pracowników, co ich motywuje, jakie są ich najsilniejsze strony, jaki rodzaj pracy jest dla nich najlepszy i motywujący, jaką rolę odgrywają w grupie/ zespole oraz jakie mają kluczowe kompetencje społeczne, zawodowe i kierownicze!
Sprawdź jak może wyglądać taki profil: http://blautakademia.pl/uploads/ngrey/iP%20Coach%20Jan%20Kowalski.pdf
„Pracownicy muszą być zainteresowani tym, co się dzieje w firmie. Nudna firma jest firmą nieefektywną. Trzeba stworzyć ciekawe środowisko, w którym ludzie interesują się historią, którą tworzysz, i chcą usłyszeć o szczęśliwym zakończeniu.” Carlos Ghosn
Szkolenie polecane dyrektorom, kierownikom, managerom, liderom, właścicielom firm; każdemu, kto chce zbudować mocny i prężnie działający zespół.
Każdy menadżer, któremu zależy na skutecznym realizowaniu celów biznesowych, powinien bezwzględnie zgłębić ten temat – bowiem tylko zmotywowany, efektywny, zaangażowany i właściwie złożony zespół jest gwarantem rozwoju firmy.
Stworzenie mocnego zespołu wymaga przemyślanych działań i właściwej metodologii. Takie zespoły nie biorą się z przypadku.
W tym szkoleniu skupimy się na praktycznych, sprawdzonych rozwiązaniach i głównych regułach tworzenia wymarzonego zespołu.
Poruszymy wybrane elementy modelu zarządzania organicznego, z elementami przywództwa sytuacyjnego, uzupełnionego o indywidualne typy temperamentów, osobowość, zasoby i predyspozycje pracowników oraz coaching menadżerski i coaching zespołowy.
Skuteczny menadżer, to taki, który stawia na nieustanny własny rozwój i rozwój swoich pracowników - nieustanne pogłębianie samoświadomości, odkrywanie swoich mocnych i słabych stron, ich wpływu na współpracę, dopasowanie swojego stylu zarządzania do sytuacji, sezonu, poziomu i zasobu pracowników, elastyczność w wyborze metod i technik oraz nieustanne dostarczanie niezbędnych składników "odżywczych" dla organizacji.
Efektywny menadżer nigdy nie będzie sztywny i szablonowy w swoim podejściu, gdyż organizacja to nie robot, który raz się da zaprogramować i ma działać, bez względu na wszystko. Szkolenie zapewni uczestnikom niezbędną wiedzę i umiejętności, do opanowania tej trudnej i wymagającej sztuki budowania efektywnych zespołów, w tym, jak być dla podwładnych nie tylko formalnym przełożonym, ale przede wszystkim ich liderem i przywódcą!
„Coaching polega na wspieraniu ludzi w wyznaczaniu celów, które są dla nich ważne, i na zwiększaniu ich zdolności do osiągania tych celów bez mówienia i robienia tego za nich” - jedna z najlepszych metod skutecznego motywowania pracowników.”
CELE:
- opanujesz umiejętność tworzenia i budowania mocnych zespołów
- skierujesz siłę konfliktów we właściwą stronę - staną się źródłem inspiracji i kreatywności w zespole
- będziesz wiedział jak stworzyć zespół oparty na partnerstwie, w którym relacje oparte są o wzajemne
zaufanie, szacunek, wsparcie i współpracę
- przyczynisz się do wzrostu zaufania pomiędzy członkami zespołu, do wzrost zaangażowania oraz chęci do brania odpowiedzialności
- nauczysz się jak skutecznie prowadzić zebrania, jak przeprowadzać motywującą ocenę pracowników
- rozwiniesz się nie tylko jako menadżer ale przede wszystkim jako lider i przywódca
- doświadczysz prawdziwej siły synergii zespołowej
METODA:
Szkolenie będzie miało charakter interaktywny, odwołujący się do doświadczeń i aktualnej sytuacji uczestników. Oparte będzie na: mini wykładach, symulacjach, ćwiczeniach indywidualnych i grupowych, dyskusjach, studiach przypadków i coachingu grupowym
Niektóre elementy PROGRAMu:
- autodiagnoza mocnych i słabych stron, zasobów i potencjału
- diagnoza temperamentu i osobowości
- autodiagnoza umiejętności menadżerskich
- kompendium wiedzy i umiejętności w obszarze komunikacji
- różnice między zarządzaniem a przywództwem
- zarządzania przywódcze, coachingowe i organiczne w praktyce
- narzędzia rozwojowe dla menadżerów i podwładnych
- poza finansowe metody motywacji pracowników
- Modele HPI, TOL, 5xW i inne przydatne w skutecznym podnoszeniu efektywności zespołów
- coaching zespołowy w praktyce (metodologia i narzędzia, efekty, studia przypadków)
- analiza potrzeb uczestników szkolenia i coaching grupowy
„Dobry szef powinien dostarczać swojemu podwładnemu tego, czego ten ostatni potrzebuje, by skutecznie realizować stawiane przed nim zadania”. Ken Blanchard
Sprzedaż dla firmy jest jak pokarm dla ciała - bez efektywnej sprzedaży, jak i ciało bez zdrowego i pożywnego jedzenia, mówiąc kolokwialnie - nie "pociągnie" długo. Szkolenie wyposaża w wiedzę i umiejętności niezbędne do skutecznego pozyskiwania kontrahentów, do budowania długotrwałych relacji opartych na jakości, kompetencji i zaufaniu oraz do zwiększania wolumenu, bądź / i rentowności sprzedaży.
Bez względu na to, co sprzedajemy, po drugiej stronie decyzje podejmuje człowiek. Dlatego ważne jest aby poznać te mechanizmy w psychologii zakupowej, które decydują o tym, dlaczego postanawiamy coś kupić, w coś zainwestować bądź też nie. Ponieważ to nigdy nie jest kwestia przypadku. Za każda decyzją kryje się szereg procesów myślowych i emocjonalnych, które dobry sprzedawca / handlowiec zna i wie jak z tej wiedzy praktycznie korzystać.
Proponuję cykl rozwojowy, obejmujący transfer wiedzy (szkolenia), transfer umiejętności (trening na sali, trening on the job) oraz uwalnianie (auto)motywacji, w tym utożsamianie się z wizją, misją i celami firmy (coaching zespołowy i indywidualny).
Szczegółowy projekt rozwojowy będę mógł zaproponować po dokonaniu diagnozy i analizy aktualnego stanu kompetencji uczestników projektu i ich bezpośrednich przełożonych oraz po bliższym zapoznaniu się ze strukturą firmy, stosowanymi narzędziami motywacyjnymi i procesami organizacyjnymi.
Pierwsze spotkanie – Profesjonalny handel – to dwu dniowe szkolenie, które będzie miało charakter doświadczalno – coachingowy. Chodzi o to, aby zanurzyć uczestników w doświadczeniu jak oni sami chcieliby być obsługiwani i traktowani przez kontrahenta.
Żyjemy w czasach kiedy klient ma dostęp przez Internet i telefon do wszelkich informacji o produktach, cenach itd. - ma wybór, możliwości, może przebierać w ofertach i dostawcach. Dlatego kluczowym, a może i najważniejszym aspektem w efektywnym pozyskiwaniu zleceń, zwiększaniu wolumenu sprzedaży oraz w pozyskiwaniu lojalności klientów, są nakierowane umiejętności komunikacyjne handlowców oraz wysoki poziom inteligencji emocjonalnej.
Proponuję szkolenie o charakterze warsztatowym, w którym uczestnicy poznają i przećwiczą metody, narzędzia rozwoju osobistego w tych dwóch zakresach, w kontekście zwiększania ich efektywności sprzedaży i nawiązywania długotrwałych relacji z klientami.
Uczestnicy szkolenia gruntownie poznają najważniejsze psychologiczne czynniki, wpływające na wysoką skuteczność sprzedaży, przećwiczą i doświadczą jak prosto można zapanować nad trudnymi klientami. Przećwiczą kluczowe umiejętności, zgodnie z najnowszymi standardami profesjonalnej (bezpośredniej i pośredniej) obsługi klienta. Pogłębią sztukę budowania przyjaznych relacji z klientem oraz tajniki skutecznych rozmów telefonicznych z klientami.
Proponowany program pierwszych dwóch dni:
-
Wywołać właściwy efekt pierwszego wrażenia – siła, której nie można zaprzepaścić.
-
Poznaj swoje mocne i słabe strony w sprzedaży – jesteś akwizytorem czy profesjonalnym handlowcem?
-
Kluczowa, złota zasada skuteczności w handlu.
-
Zasady prowadzenia rozmowy z klientem – skuteczna prezentacja..
-
Świadome wywieranie wpływu na klientów, tak by być przez nich postrzeganym w sposób pozytywny, jako osoby kompetentne i wiarygodne (3 obszary, które musisz opanować do perfekcji).
-
Prowadzenie rozmowy schematem, który pozwoli uzyskać pewność siebie i poczucie kontroli nad przebiegiem rozmowy.
-
Sprawdzone i skuteczne techniki komunikacyjne.
-
To nie techniki sprzedają, to kupuje człowiek – sprzedaż i do-sprzedaż .
-
Trudny klient czy trudna sytuacja?
Szkolenie ma charakter warsztatowy, dlatego uczestnicy doświadczą siły zaproponowanych rozwiązań w praktycznych ćwiczeniach indywidualnych i zespołowych – będą również zadania aktywizujące grupę, kreatywne miniwykłady, dyskusje moderowane przez trenera prowadzącego, test a także próbne wystąpienia uczestników na forum, wraz z informacją zwrotną trenera.
Wartością dodaną szkolenia będzie wypracowanie przez każdego z uczestników, swojego indywidualnego planu rozwoju w tym obszarze, który będzie kontynuowany po szkoleniu – to da większą pewność utrwalenia nabytej wiedzy i umiejętności w przyszłości (każdy uczestnik dostanie odpowiednie narzędzie wraz z instrukcją).
Korzyści:
Skuteczna sprzedaż i doskonała obsługa klientów stanowi wizytówkę firmy. Inwestycja w podnoszenie kompetencji pracowników w tych obszarach równa się z inwestycją w Public Relations. To przecież zadowolony klient jest odpowiedzialny za pozytywny wizerunek firmy, a każdy z osobna stanowi jej żywą reklamę. Jeśli nasz pracownik pozna złotą zasadę skuteczności w handlu, pozna standard sprzedaży i obsługi klienta oraz swoje słabe i mocne strony, to wyeliminujemy z jego działań przypadek i wątpliwości. Brak wzorca akceptowanych zachowań w miejscu pracy powoduje, że ludzie działają niepewnie, chaotycznie, zaczynają odczuwać stres i w wyniku tego pracują mniej efektywnie.
Cały proces rozwojowy zostanie zaprojektowany w taki sposób, żeby poprzez wspólną pracę i równoczesną integrację uczestników, wyposażyć ich w umiejętności konieczne do maksymalizacji zysku. Warsztatowa i coachingowa forma zajęć bardzo zachęca uczestników do współdziałania i efektywnej pracy nad swoim rozwojem i rozwojem firmy.
Ważne: Aby móc realnie zadbać o wysoką efektywność procesu, potrzebowałbym ścisłej współpracy z bezpośrednim przełożonym uczestników.
Możesz nie lubić sprzedaży, możesz nie chcieć być handlowcem, ale i tak masz do czynienia ze swoistym procesem auto-sprzedaży.
Jest to sprzedaż najbliższemu otoczeniu swojego wizerunku, swojej osoby, swojej pracy, pomysłów... sprzedaż „samego siebie".
To jak postrzega nas najbliższe otoczenie, czy to znajomi, czy klienci, czy współpracownicy, czy też nasi przełożeni, ma ogromne znaczenie na decyzje, jakie będą podejmować z związku z Twoją osobą.
Poznanie metod rozpoznawania typów temperamentów i osobowości oraz kilkunastu zasad perswazyjnej autoprezentacji może skutecznie zwiększyć Twoją wiarygodność oraz zjednać sympatię otoczenia.
Szkolenie dla każdego, kto chciałby posiąść tajniki skutecznej komunikacji, autoprezentacji i perswazji, poprawić swoje stosunki z najbliższym otoczeniem, zredukować stres i napięcie w relacjach z trudnymi osobami oraz zwiększyć swoje szanse w życiu prywatnym i zawodowym, np. poprawiając relacje z podwładnymi, współpracownikami czy przełożonymi, ubiegając się o podwyżkę lub przez skuteczną prezentację na spotkaniu biznesowym.
Sprawdzone metody i techniki - uczestnicy szkolenia będą mogli wypracować sobie swój indywidualny styl zarządzania sobą w czasie, na bazie swoich osobistych preferencji, predyspozycji i zakładanych do osiągnięcia celów. Poznają pułapki, kłamstwa, i świadome bądź nieświadome stereotypy, które często przyczyniają się do niepowodzenia w zarządzaniu czasem, będą mieli możliwość przekonać się o potędze małych kroków, systematyczności, konsekwencji i innych czynnikach wpływających na powodzenia bądź porażkę. Patrząc na pęd dzisiejszych czasów, mnogość zadań, obowiązków i jednocześnie potrzebę zachowania równowagi życiowej, to jest to nieodzowne szkolenie dla każdego współczesnego człowieka.
Szkolenie ma na celu poszerzyć wiedzę i rozwinąć umiejętności w obszarze profesjonalnej obsługi klienta i budowania pozytywnego wizerunku.
Uczestnicy szkolenia będą mieli okazję przećwiczyć szereg metod i technik wywierania wpływu, prowadzenia asertywnych i efektywnych rozmów, radzenia sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych oraz „odpierania napastników" czyli dyplomatycznego chronienia przełożonego przed niepożądanymi kontaktami.
Uczestnicy poznają też skuteczny model planowania rozwoju pracowników, zarówno indywidualnego jak i zespołowego, w oparciu o różne metody rozwojowe, tak aby osiągnąć maksimum możliwej do osiągnięcia synergii.
Skuteczna rekrutacja, to pozyskania właściwego człowieka na właściwe miejsce - tak aby uzyskać maksimum synergii i osiągnąć zakładane cele biznesowe - wbrew pozorom, nie jest to łatwa sztuka. Niewłaściwa selekcja, ale też i zaawansowane skuteczne sposoby rekrutacji, potrafią być bardzo kosztowne. Jak więc rekrutować efektywnie pod kątem czasowym i finansowym? Uczestnicy nabędą w tym obszarze niezbędną wiedzę oraz umiejętności, zostaną też wyposażeni w konkretne techniki i narzędzia.
oraz:
Trening rozwoju osobistego i zawodowego – indywidualna opieka mentor-coachingowa nad rozwojem osobistym bądź / i zawodowym.
Coachnig indywidualny – life & business coaching.